Sponser By

♥THIS BLOG♥

♥ Ily Nabilah (Elly)
♥ 22 years old (2013)
♥ University Of Malaya (Profesional Islamic Financial Planning )
♥ International Darul Huffaz
”beribadat dan beramal kepada Allah sebagaimana anda akan mati esok dan carilah rezeki umpama kita akan mati 1000 tahun lagi”

Apr 17, 2012

5 Keistimewaan Wanita Solehah


DILAHIRKAN sebagai seorang wanita seharusnya menjadi kebanggaan buat anda semua yang bergelar wanita.


Dunia kita hari ini sangat memerlukan golongan wanita dalam apapun juga bidang kehidupan.jadi ,salah kalau katakana wanita ini adalah golongan kelas kedua, TAK BETUL!!

5  hadis yang menyatakan kelebihan wanita:

  1.  Doa wanita lebih makbul daripada doa lelaki kerana sifat penyayangnya .ketika ditanya Rasulullah s.a.w akan hal itu,baginda menjawab ,”ibu lebih penyayang daripada bapa. Dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia.

  2.  Wanita yang menolong suami dalam urusan agama , ALLAH s.w.t akan memasukkannya ke dalam syurga dahulu daripada suaminya.

  3.   Perempuan yg sentiasa solat 5 waktu ,puasa di bulan ramadhan,menjaga kehormatannya ,dan taat kepada suaminya. Maka masuklah ia dari mana-mana pintu syurga yang ia kehendakinya

  4. Aisyah r.a berkata ,”aku bertanya kepada Rasulullah s.a.w siapakah lebih besar haknya terhadap wanita? Jawap Rasulullah s.a.w ,” suaminya”.” Siapa pula berhak terhadap lelaki?” Jawap Rasulullah s.a.w ,”ibunya.”

  5. Wanita yang solehah adalah lebih baik daripada 1000 lelaki yang soleh.

p/s : Hargailah diri anda wahai wanita .setiap yang ada pada diri anda itu adalah rahmat dan kelebihan yang ALLAH beri untuk anda syukuri ,untuk anda hayati dan nikmati.

0 SWeet Talker:

Post a Comment

Terima Kasih (^_^)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...